Tiedetään hyvin, että perinteinen tavarataloliiketoiminta on ollut pinteessä ympäri maailman jo pidemmän aikaa. Suomessa nämä vaikeudet ovat tulleet esille Stockmannin kohtaamien haasteiden myötä. Lindex Groupin viimeisin tulosjulkistus kertoo tästä osaltaan omaa karua kieltään. On perusteltua kysyä, mistä nämä tavaratalojen vaikeudet oikein kertovat ja minkä tekijän varaan tavaratalojen tulevaisuus voisi rakentua.
Tavaratalojen tulee keksiä itsensä uudelleen – Lindex Groupin tilanne kertoo tästä karusti
Kilpailuetua voi hakea edelleen arjen luksuksesta, mutta tavaratalojen tulee ymmärtää, että se, mitä kuluttajat pitivät ennen luksuksena, voi olla kaukana luksuksesta tämän päivän kuluttajalle, mielipidekirjoittaja toteaa.
Lukuaika noin 2 min
Lataus käynnissä..
Seuraa artikkeliin liittyviä aiheita:
Sofigate
Kaupallinen yhteistyö
Pohditko, miten käyttää tekoälyä liiketoiminnan johtamisessa? Aloita näistä kolmesta tehtävästä